Jako o všechno, co má fungovat, i o web je nutné se neustále starat, budovat ho a pomáhat mu k růstu, protože je to často podstatný kanál, ze kterého k Vám přicházejí Vaši zákazníci. Ale jak na to?
U prodejních webů je dobré mít kromě prodejní sekce také sekci takzvaně blogovou, kde budete psát například o úspěšně realizovaných projektech, o tématech, které se týkají Vašeho zboží a jeho použití kde budete uvádět reference spokojených zákazníků a kde budete informovat o důležitých událostech a akcích, které ve svém podnikání připravujete. Také zde je vhodné uvádět, když provádíte sponzorství, koho a jakým způsobem podporujete, rozhovor s ním, jak mu to pomohlo a jak mu to ještě může pomoci. Zkrátka web je prostor, něco jako Vaše soukromé noviny, kterým je potřeba najít kupce, nebo zájemce, kteří budou ochotni si Vaše noviny prohlédnout, uznat jejich přínos a následně u Vás například nakoupit, nebo využít Vašich služeb.
K tomu, aby byl Váš web viditelný pro vyhledávače, slouží takzvané SEO optimalizace. Další možností je reklama PPC, kde platíte za to, že se někdo proklikl na Váš web. Můžete si zaplatit přední pozice ve vyhledávačích, ale to je z dlouhodobého hlediska velmi nákladnou záležitostí, proto je lepší pracovat na tom, aby se lidé na Váš web dostali jaksi sami a hlavně aby se vraceli. O tom může často rozhodovat zdánlivá maličkost, která Vám nepřijde podstatná, ale Vašim potencionálním zákazníkům ano.
A co nejčastěji rychle každého z Vašeho webu odvede? Rozhodně ho odvede, když nedostane šanci si web prohlédnout a už na něho vyskočí několik oken o tom, že se má registrovat a podobně. Obsah, jeho zajímavost a originalita je také důležitým prvkem, který ovlivňuje Vaše návštěvníky webu. Když se dozví, jak vyřešit svůj problém, materiál k jeho řešení si obvykle pořídí u Vás a příště se opět vrátí.